FANDOM

Grand Theft Auto III (w skrócie GTA III) – gra z serii Grand Theft Auto, wyprodukowana przez DMA Design, wydana przez Rockstar Games. Jest to (licząc dodatki) piąta gra z serii, pierwsza wykonana w pełni w technologii 3D. Została wydana na konsolę PlayStation 2 (w październiku 2001 roku), na PC (w maju 2002 pod system MS Windows, w roku 2010 pod Mac OS X), w listopadzie 2003 — na Xbox, a w grudniu 2011 — na platformy mobilne. W Polsce została wydana przez firmę Play-it! w roku 2002. Do dystrybucji gra trafiła w wersji oryginalnej, dopiero po jej premierze w Internecie pojawił się oficjalny patch, spolszczający grę do wersji kinowej (przetłumaczone napisy, dialogi pozostawione zostały w wersji oryginalnej).

Akcja GTA III dzieje się w Liberty City — fikcyjnym mieście, wzorowanym na Nowym Jorku. W grze wcielamy się w nieznanego kryminalistę, który został zdradzony przez dziewczynę podczas napadu na bank. Przed ponownym spotkaniem, musi wspinać się po szczeblach mafijnej kariery. GTA III zawiera elementy gier wyścigowych i TPP (third-person shooter).

Pomysł i możliwości gry, połączone z użyciem technologii 3D (jest to jednocześnie jedyna gra z serii GTA dająca możliwość rozgrywek zarówno w 3D jak i 2D), przyczyniły się do dobrych opinii po jej wydaniu. GTA III zostało najlepiej sprzedającym się tytułem roku 2001, jest także uważana za jedną z najważniejszych w historii gier wideo. Na wydarzeniach GTA III zostało opartych pięć kolejnych tytułów z serii. GTA III jest także grą kontrowersyjną, ze względu na zawartą w niej przemoc i odniesienia do seksu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki